MARKET RESEARCH OF YOUNG (NEW) FROZEN POTATO

Authors

  • Branislav Vlahovi?, PhD Faculty of Agriculture, Novi Sad
  • Milan R. Milanovi?, PhD Institute of Agricultural Economics, Belgrade

Keywords:

demand, market research, young (new) frozen potato

Abstract

Young (new) frozen potato represents nutrition of high quality, which is very important for consumers, because it has, beside others, very valuable nutritive characteristics. Primary goal of this research is to analyze the possibility for introducing new product to the market. Because this is a completely new product, it is necessary to do a market research and to take in consideration basic elements significant for distribution of the product.

Data gathering has been done by opinion poll on a simple random sample of 300 people on the territory of Novi Sad. Although this is a relatively small sample for more significant representatively, gained answers are still enough indicative and they are pointing to basic factors which should determine placement of young (new) frozen potato.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Влаховић, Б., (2005.): Значај тржишних информација за усмеравање производње у агробизнису», Економика пољопривреде, број 2. Београд.
2. Влаховић, Б., Пушкарић, А., Радојевић, В., (2007): Истраживање тржишта прехрамбених производа, Нови Сад.
3. Влаховић, Б. (2004): Маркетинг, Пољопривредни факултет, Нови Сад.
4. Гајић, В. (1974): Значај амбалаже за пласман робе, Пласман и тржиште, број 1, Београд.
5. Котлер, П.(1989): Управљање маркетингом, Загреб.
6. Милановић, М., Ђоровић, М., Стевановић, С. (2004): Потрошња агроиндустријских производа и квалитет исхране становништва СРЈ/СЦГдугорочне карактеристике, Економика пољопривреде, бр. 1-2, СПИТЈ, Београд.
7. Михелчич, Хелена, Шуштаршић-Хвастија, Мима (1989): Информације с продајног места – панел трговина производа свакодневне потрошње, Маркетинг, број 1, Београд.
8. Родин, А. (1979): Амбалажа у развоју производа, Маркетинг, број 4, Београд.
9. Sshermerhorn J. (1989): Management for Productivity, New York.
10. Танасијевић, Б. (1981): Прихватљивост концепта животног циклуса производа код вештачких ђубрива, Маркетинг, број 2, Београд.
11. Цвијановић, Д. (2000): Утицај истраживања маркетинга на доношење одлука и њихова повезаност у пољопривредном предузећу, тематски зборник радова: Развој села и агробизниса, Копаоник.
12. Штрбац Маја, (2004.): Обележја потрошње пољопривредно-прехрамбених производа, магистарска теза, Пољопривредни факултет, Нови Сад.

Downloads

Published

2007-12-31

How to Cite

Vlahović, B., & R. Milanović, M. (2007). MARKET RESEARCH OF YOUNG (NEW) FROZEN POTATO. Ekonomika Poljoprivrede, 54(4), 409–427. Retrieved from https://ea.bg.ac.rs/index.php/EA/article/view/1265