INTEGRATED MARKETING PLAN AS AN INSTRUMENT OF BRANDING OF AGRICULTURAL PRODUCTS IN THE LOCAL COMMUNITY

Authors

  • Nada Kosanovi?, PhD Agricultural Faculty, University of Novi Sad
  • Mirela Tomaš, MSc. Agricultural Faculty, University of Novi Sad
  • Vladimir Jeli?, MSc. JKP Toplana, Novi Sad
  • Anka Popovi? – Vranješ, PhD Agricultural Faculty, University of Novi Sad

Keywords:

Integrated marketing plan, branding, agriculture, national promotion.

Abstract

Modern trends in the feld of mark business brands as the most actualized component of business activity and indicate that in this area signifcant changes are expected. The twenty-frst century will be a period in which the states will differentiate by the successful branding and marketing where intangible assets: brands, market knowledge, customer relations, distribution coverage, intellectual property, etc., will be significant value of the company. Agricultural production and food processing industries, as the main branch of the Serbian economy, have the priorities in the economic development of Serbia. The stronger performance of brand products in the markets implies the creation and promotion of Serbian brands, strategic concept of development of exportoriented agriculture, raising product quality and commitment to further liberalization of international trade.Reviving of agricultural products and areas of the Republic of Serbia in a qualitatively different starting points should have to assume the branding of the same as development potential of the Republic of Serbia and a landmark in the shaping of strategic development and national promotion of the region.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Jaњић, С. (2009): "Анализа маркетинг окружења у функцији дефинисања маркетинг програма", Крушевац, (студија).
2. Јовић, М.: Међународни маркетинг од извозног ка глобалном концепту, Институт економскох наука, Београд, Faculty of Management, BK UNiversity, Belgrade, Serbia у сарадњи са Professor Kip Becker, Ph.D. metropolitan College Boston University, Boston MA, U.S.A.
3. Котлер и Ферћ В. (2006): Б2Б Бренд менаџмент, Asee Books, Нови Сад, стр.174.
4. Косановић, Нада (2008): Квалитет хране као фактор конкурентности агропривреде РС/Докторска дисертација, Пољопривредни факултет, Универзитет у Новом Саду, Нови Сад. 20, стр.272.
5. Мастер план одрживог развоја Фрушке горе 2012-2022, Универзитет у Новом Саду, 2011.
6. Maшић, Б. (2001): Стратегијски менаџмент, Универзитет ,,Браћа Карић,, Београд, стр.55.
7. Пејановић Р., Тица Н. (2005): Транзиција и агропривреда, монографија, Универзитет у Новом Саду, Пољопривредни факултет, стр. 285.
8. Пејановић Р., Попов-Раљић Ј., Папић, Т. (2006): "Квалитет хране као фактор конкурентности", Савремена пољопривреда, Вол 55, Број 1-2, стр. 1-7.
9. Пејановић Р., Поповић-Врањеш Анка, Косановић Нада, Кецман Јелена, Андрић Наташа (2007).: "Значај примене EUREPGAP-а и HACCAP-а у производњи здраве хране", Институт за економику пољопривреде, Београд, Пољопривредни факултет, Источно Сарајево, Балканска асоцијација за животну околину (Б.Е.Н.А.), Грчка, Симпозијум: »Мултифункционална пољопривреда и рурални развој у Републици Српској", Босна и Херцеговина, Јахорина.
10. Пејановић Р., Косановић Нада, Андрић Наташа (2008): "Европска визија квалитета производа", Универзитет у Бањалуци, XIII научно-стручно саветовање агронома Републике Српске, Теслић, Зборник сажетак, Универзитет у Бањалуци, Агрознање, вол.9, бр.4., стр. 127.
11. www.tehnologijahrane.com

Downloads

Published

2018-09-12

How to Cite

Kosanović, N., Tomaš, M., Jelić, V., & Popović – Vranješ, A. (2018). INTEGRATED MARKETING PLAN AS AN INSTRUMENT OF BRANDING OF AGRICULTURAL PRODUCTS IN THE LOCAL COMMUNITY. Economics of Agriculture, 58(1 Book 1), 141–148. Retrieved from https://ea.bg.ac.rs/index.php/EA/article/view/820