SPECIFICITY OF CHERRY MARKETING CHANNEL - on the example of cooperative –

Authors

  • Katica Radosavljevi?, MSc Faculty of Economics, Belgrade
  • Ivana Domazet, MSc Institute of Economics Scientific, Belgrade

Keywords:

marketing chanel, cherry, product, price, promotion

Abstract

The aim of this work is striving to achieve a viewpoint on cherry marketing channel structure, as well as to disply the lackings of its organization. Merchandise structures of basic food and agricultural products are differ in marketing channel organization. This leads to the necessity of viewing the specificity for each agricultural product. Also, the position of marketing channel in marketing strategy of agro companies is established. Preconditions are defined for successful create of cherry marketing channel with examples from business of Jugoprom d.o.o. enterprise and Arilje Cooperative.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Берман Б., "Marketing Channels", John Wiley & Sons, Inc., New York, 2004.
2. Божидаревић, Десанка., Влаховић Б., Јевтић Ж., Калезић Ж., "Промене испоручених количина основних производа биљне производње" IV конгрес о храни: "Развој агроиндустријске производње у Југославији", књига II: "Биљна производња, прерада, квалитет, промет, економика и заштита животне средине", Београд, 1995.
3. Dawson J., "Trade and Competition Oriented Developments in EEA", у зборнику "Изазови менаџмента и маркетинга у глобалном окружењу", Економски факултет Београд, 1998.
4. H. Evan Drummond, John Wgoodwin, "Agricultural Economics", Prentice Hall, New Yersey, 2001.
5. Kotler, R, "Marketing management", Prentice-Hall, 2004.
6. Ловрета С. "Оправданост изградње велетржнице на микролокацији у Београду" Економски Факултет, Београд 2003.
7. Ловрета С., Пројекат: "Стратегија и политиока трговине Републике Србије" Влада Републике Србије и Економски Факултет, Београд 2003.
8. Walker B. an Haynes J., "Marketing Channels and Institutions", Selected Reading Grid Inc, Ohio, 1978.
9. Републички завод за статистику, Управа царина, Индустријска и потрошња за људску исхрану, израчунати по методи УСАИД, губитак процењен.
10. www.minpolj.sr.gov.yu
11. www.fao.org
12. www.ekonomist.co.yu
13. www.serbiafood.co.yu,
14. www.poljoprivreda.co.yu

Downloads

Published

2010-03-31

How to Cite

Radosavljević, K., & Domazet, I. (2010). SPECIFICITY OF CHERRY MARKETING CHANNEL - on the example of cooperative –. Economics of Agriculture, 57(1), 125–136. Retrieved from https://ea.bg.ac.rs/index.php/EA/article/view/1149

Issue

Section

Professional paper