ORGANIC FARMING PRODUCTION AND ROLE OF MARKETING

Authors

  • Mirjana Cocovi?-Krsti?, PhD Megatrend University of Applied Sciences, Belgrade

Keywords:

market, economic policy, economic growth, inflation, privatization, European Union, macroeconomic stability.

Abstract

With radical changes of transition and globalization, the creation of an efficient system of economic activities has to be based on the market – oriented economy and adequate measures of economic policy.

The strengthening and enlargement of the role of the market and economic laws becomes a need all the more as the market is the best factor of valuation of all values. Economy cannot show optimal economic results if it rests only on the market. It requires certain measures of macroeconomic policy in the filed of economic activities, employment, price stability, that is, inflation and problems regarding foreign economy.

Of the same importance is the coordination and intergration of monetary-credit and fiscal policy (public revenue and tax policy). The instruments of economic policy, monetary and fiscal policy, are two economic disciplines, only two parts, two subsystems of the inique financial policy. Joint activity of montary and fiscal policy becomes a necessity – the law of modern finances. What is needed is that both policies are complementary and at the same time used with other partial policies in order to accomplish stability in the broadest sense of the word.

With such radical changes, an economy under the globalisation conditions can be equal to contemporary production in the world.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Ковач, О., Стране директне инвестиције у Србији, Међународни научни скуп на тему, "Унапређење међународног пословања предузећа и привреде", Зборник радова, Београд, децембар 2006.
2. Шошкић, Б., Економске доктрине, Савремена администрација и Институт за економска истраживања, Београд, 1979.
3. Шошкић, Б., Развој и основе савремене економске мисли, Савремена администрација, Београд, 1988.
4. Комазец, С., Ристић, Ж., Јовановић, М., Економија – тржиште – капитал – мегадржава, Висока пословна школа Мегатренд, Београд, 1996.
5. Fisher, Douglas, Мonetary and Fiscal Policy, Univercity Press, New Yоrk, 1988.
6. Бингулац, З., Јовановић, М., Крстић, Б., Монетарне и јавне финансије, Универзитет примењених наука Мегатренд, Београд, 2003
7. Комазец, С., Ристић, Ж., Јовановић, М., Економија – тржиште – капитал – мегадржава, Висока пословна школа Мегатренд, Београд, 1996.
8. Маџар, Љ., Услови и изгледи за изградњу ефикасних регулаторних аранжмана, Милочерски Економски форум 2008. на тему "Транзиција и после у региону некадашње Југославије", Савез економиста Србије и Савез економиста Црне Горе, Милочер, 2008.
9. Петровић, П., Брчеревић, Д.; Транзиције и макроекономска стабилност: Србија 2001 – 2008, Милочерски Економски форум 2008. на тему: Тразиција и после у региону некадашње Југославије, стр. 83-88
10. Други пословни округли сто са представницима Владе РС од 27. октобра 2008. године, Економист бр. 443, 2008.
11. Маџар, Љ., Макроекономско планирање и тржишна привреда, Савезни секретаријат за развој и науку, Београд, 2001.
12. G.A.Calvo, L. Leiderman and C.M. Reinhert, Inflows of Capital to Developing Countries in the 1990 s, Journal of Ekonomic Perspectives, vol.10, No 2 (Spring, 1996.)
13. M. Obstfeld and K. Rogoff, Foundations of International Macroeconomics, MIT Press, 1996.
14. Sekulović, M., Ogledi u tranziciji, Ekonomski fakultet Niš, Niš, 2004.
15. Mihajlović, K., Činioci razvoja – polazište razvojne strategije, Međunarodni naučni skup na temu "Razvojne strategije preduzeća i privrede", Zbornik radova, Beograd, novembar 2008.
16. Ковач, О., "Foreign Direct Investments in Serbia", Serbian Studies, Journal of the North American Society for Serbian Studies, Slavica Publishers, Bloomington Indiana, 2008.
17. Цоцовић-Крстић, М., Тржишна оријентисана привреда и активна макроекономска политика, Међународни научни скуп на тему "Јачање конкурентности предузећа и привреде", Зборник радова, Београд, децембар 2005.

Downloads

Published

2008-12-31

How to Cite

Cocović-Krstić, M. (2008). ORGANIC FARMING PRODUCTION AND ROLE OF MARKETING. Economics of Agriculture, 55(4), 407–419. Retrieved from https://ea.bg.ac.rs/index.php/EA/article/view/1227

Issue

Section

Professional paper